Hrám sa na: Mŕtvi chodci (časť prvá)

Autor: Lívia Lévyová | 5.5.2013 o 9:42 | (upravené 5.5.2013 o 10:37) Karma článku: 2,93 | Prečítané:  391x

Počítačová hra pri ktorej budú ľudia plakať? Kto by si pomyslel, že na to postačí zombie apokalypsa. Nasleduje pojednanie v niekoľkých častiach, ktoré bude intermediálne, progresívne a multikultúrne. Ašpiruje na mnoho ocenení, pretože je to moja teória, ktorej som autorom a túto teóriu vlastním a podstatou tejto teórie je to, že jej autorom som ja.


Diel prvý. Úvod všeobecný a uvádzajúci.

Zombíci sa poslednou dobou tlačia všade. Ale to je ich spôsob. Pomaly idú po masách, kým ich všade nie je priveľa.

A už asi je, keďže malo premiéru čosi, čo z traileru vyzerá ako indieromcom. To sú také tie komédie pre čerstvých študentov americkej vysokej školy, kde sú všetky postavy mladé, ale trochu hip a na každý vtipný verbálny útok majú vtipnejší protiútok a sú cynickí, ale vlastne nevinní a... Jedná sa o Warm Bodies. Hrá v tom ale John Malkovich. Možno to nebude až také zlé. Možno to práve preto bude také zlé. Trblietavým upírom sa však máločo vyrovná. Čoskoro príde hromadne kosiť "zmobíkov"* aj Brad Pitt. Ale fakt hromadne. Toľko nemŕtvych tiel pokope ešte počítačová animácia nevyrobila. Vyzerá to až monumentálne.

*s tými sa stretnete v tejto neodolateľnej hre: Kingdom of Loathing. POZOR, spôsobuje závislosť a kŕče bránice

 

Seriál

Na televíznom poli dobehla tretia sezóna seriálu chodiacich mŕtvych, The Walking Dead. Ten je adaptáciou rovnomenného komiksu. Neprekvapivo, komiks je lepší.

Sledovanie seriálu som vzdala s prvou sériou a zatiaľ sa k nemu nechystám vrátiť, len sem-tam mrknem na synopse (zvedavosť...). Ale nástup bol sľubný - pilotný diel a tak polovica prvej série. Tým myslím tak polovica každej epizódy. Miesto akčných scén s oživenými mŕtvolami nastupuje zmätok a zúfalstvo. Nevie sa, kto z hrdinov prežije, ešte nie sú zadefinované hlavné postavy. Okrem jednej.


Protagonista Rick, policajt z malého amerického mestečka, sa k záveru pilotnej časti vracia k bezmocnej zombie lady, ktorá je už len od pása vyššie, ledva sa plazí a ďalej sa rozkladá. Vyzerá skôr zmučene než nebezpečne. Rick jej utrpenie ukončí a divák vie, že je to akt milosrdenstva. Núti to premýšľať o tom, ako je lepšie dopadnúť...ako oni? Alebo s guľkou v hlave? A oplatí sa vôbec žiť, keď ste všetko stratili? Čo ste museli vykonať v záujme prežitia?

Dej sa posúva, prichádzajú nové postavy, nové problémy a naraz sa seriál mení v soap operu. Charaktery za začnú chovať skôr podľa vôle scenáristov, než sa scenár snaží logicky rozvíja, čo stvoril. Už herecké výkony nie sú dosť presvedčivé, no v kombinácii s frázovitými dialógmi došlo k tomu, že na sledovanie druhej série nedošlo.

Pričom materiálu by malo byť z komiksu dosť, no už časovanie niektorých udalostí zabíja napätie (SPOILER: Shane. Vývin postavy oproti komiksu príliš naťahovaný. Končí síce rovnako, jeho exitom, no v komikse ho aspoň odrovná Carl. Čím Carla ako postavu hneď máme zadefinovanú úplne inak než v seriáli, omnoho drsnejšie. Koniec SPOILERu).

Situácie sa rozohrávajú a na rozdiel od komiksu, kde sa musia odohrať rýchlo, v skratke, zrazu vyznejú ako zápletka z Dallasu v 17. sérii, akurát zasadená do post apokalyptického sveta. Možno je to tým, že si seriál hľadá(l) vlastnú cestu ako sa odlíšiť od komiksovej predlohy. Žánrový posun je oproti komiksu smerom k soap, teda k mainstreamu a ratingom. Podľa reakcií divákov to úplne nezaberá.

Ako bolo spomenuté, skončila som na prvej sérii. Možno sa mýlim.

 

Telltale games


Počítačová hra je od spoločnosti Telltale games a volá sa prekvapivo: The Walking Dead. Je to zamier - stlač - tlačidlo -na - myši dobrodružná hra (preklad do zrozumiteľnej reči, no proti jazykovému purizmu: point and click adventure).

Telltale sa venujú takmer výhradne tomuto žánru a väčšina ich produktov patrí medzi (pod)priemerné.

Ich pokračovaniu Monkey Island chýba humor pôvodných dielov z dielne LucasArts. Sam a Max stále čakajú, kým dám šancu druhej epizóde prvej série, lebo ten prvý ma proste nudil.

Ak s niečím originálnym (= zárobkovým) Telltale prišli, tak to je myšlienka rozdelenia hier do epizód ako seriál.

Kým v prípade S&M (tým sa myslí Sam and Max, hej?) ešte sledujú model "čo epizóda, to samostatná zápletka", taký Monkey Island už má jeden hlavný dejový oblúk naprieč celou sériou. Takže hráč čaká, ako dopadne cliffhanger (ale kto pozná Cliffhangera, vie že so Sylvestrom S. len šťastne).

Telltale sa donedávna zameriaval na vtipné kreslene prehnané kúsky, väčšinou podľa obľúbených predlôh (Príklad pre rodičov: Wallace and Gromit, ten roztomilý seriál z plastelíny, kde vystupuje ovečka Shaun).

Snažili sa priveľmi a nad výsledkom možno akurát krčiť ramenami. Grafika nebola bizarná, roztomilá a smiešna, ale iba "meh".

Môže za to málo času (a asi i financií) na vývoj, lebo jednotlivé epizódy chrlili ako na bežiacom páse. Proste to človeka do herného sveta nijak nevtiahlo (skúste si pustiť taký Bioshock - presne takú atmosféru od väčšiny Telltale sérií nečakajte).

Postavy nezaujali a dialógy ani po päty nesiahali ich slávnejším predobrazom (Taký Strong Bad skoro nemá gule...a pritom sa vie, že Strong Badove gule by mohli utĺcť Chucka Norrisa).

Miesto komédie im lepšie "dupe" iný žáner. Ešteže sa k tomu dostali a vzniklo päť dielov The Walking Dead. Dala som si pauzu po treťom a vrhla sa na komiks. Človek chce vedieť, ako vznikol svet, v ktorom sa pohybuje a do akej miery sa približuje hernému.

Koniec prvej časti.

Pokračovanie nabudúce.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Rád si z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?